Streven naar meer.

Streven naar meer en beter is een uitgangspunt van iedere winkelier. Bij Van Remoortel zijn wij ook continu op zoek naar verbeteringen en staan vaak stil bij de vraag: hoe kunnen wij onze klanten tevreden stellen/houden en onze omzetten verhogen?

Wij zijn hier even voor gaan zitten en hebben een aantal tips om uw omzet een boost te geven onder elkaar gezet, dit mag u echt niet missen!

May i have your attention please: hier volgen een aantal onmisbare tips!

#1: Laten we meteen met de beste tip beginnen: krik het gemiddelde bon bedragomhoog! Reken maar eens uit wat het voor u zou betekenen als iedere klant 2 euro meer uitgeeft. Dat is op jaarbasis een heleboel omzet! Hoe kunt u dit doen?Bijvoorbeeld door het stimuleren van impulsaankopen. Dat kan eenvoudig door een rekje in de buurt van de kassa te plaatsen met bijvoorbeeld leuke sieraden of andere accessoires. Hiervoor hoeft u niet op zoek te gaan naar een ander inkoopcentrum, deze sieraden kunt u gemakkelijk inkopen bij onze fashion leveranciers in huis!  bekijk ons Fashion aanbod

#2:  Maak uw winkel onweerstaanbaar voor een specifieke doelgroep. Spreek daarbij een concrete doelgroep aan, bijvoorbeeld de ‘’nieuwe dertigers’’. Met andere woorden; moeders met kids op de basisschool. Zoek uit op welke locatie zij zich bevinden en spring daarop in! Een goed moment om een flyer uit te delen? Maandagmiddag om 12 uur bij een schoolplein. Verbind een leuke actie aan de flyer en breng uw winkel onder de aandacht!

#3: Neem een ‘runner’ aan voor bepaalde tijdstippen. Een ‘runner’ is iemand met als enige taak het aanvullen van producten. Lege schappen terwijl je winkel volstaat met klanten is moordend voor je omzet. Investeer dus op gezette tijden in iemand die deze lege schappen als de wiedeweerga weer vult.

#4: Het ‘last chance’ rekje, schaarste doet kopen! Wanneer iemand door krijgt dat een item bijna uitverkocht is creëert dit een extra koopprikkel. Met name vrouwen zijn gevoelig voor deze prikkels en willen een artikel graag hebben als het goed verkocht is. Dit is voor ons vrouwen hét bewijs van dat een item onmisbaar is!

#5: Vergroot de naamsbekendheid van uw winkel. Meer klanten betekent natuurlijk meer omzet. Maak gebruik van verschillende social mediakanalen en gebruik hashtags (#) met woorden die gerelateerd zijn aan de producten die u verkoopt, of de doelgroep die u aan wilt spreken. ‘Spread the word’ voor meer bekendheid a.k.a een hogere omzet!

#6: Naast de zoektocht naar nieuwe klanten is het werken aan de loyaliteit van bestaande ook erg belangrijk. Een succestip is hiervoor de persoonlijke boodschap! Een leuke manier hiervoor is kaartjes aan producten hangen met een persoonlijke boodschap van de winkelier. Zorg voor een kaartje met uw bedrijfsnaam, een persoonlijke boodschap en bevestig dit consequent aan ieder (verkocht) item. Dit kaartje zorgt voor meer gevoel bij uw onderneming en doet een mens goed!

#7: Organiseer een pop-up sale. Wilt u uw klanten verleiden met kortingen en in een specifieke (rustige) week meer klanten aantrekken? De pop-up sale is een goed idee: een uitverkoop die hooguit een dag duurt waarmee u specifieke artikelen (of uw hele assortiment) onder de aandacht brengt.

#8: Check uw POS materiaal nog een keer. Heeft het de juiste uitstraling? Spreekt het de juiste doelgroep aan? Is er een duidelijke call to action? Het juiste communicatiemateriaal zorgt voor een hogere omzet.

#9: Naast een omzetprikkel geeft uw communicatiemateriaal omzet een beeld over de gastvrijheid van uw winkel. Zorg voor vriendelijk, prikkelend en enthousiasmerend communicatiemateriaal om uw klanten het gewenste gevoel te geven, en ze hiervoor terug te laten komen!

#10: Laat uw klanten de producten aanraken. Wanneer een klant naar een fysieke winkel komt, betekent dit dat zij producten willen zien en voelen. Anders zouden zij eenvoudigweg online kunnen shoppen. Zorg ervoor dat de producten binnen handbereik staan en verwijder met spoed de ‘niet aanraken’ bordjes